Site Overlay

KAS, MIKS JA MILLISEID TOIDULISANDEID TARBIDA?

Kui eelmises postituses oli juttu erinevatest toitudest (tervendavate toitudepostitust saad lugeda SIIT), mille abil oma tervist turgutada, siis seekord jätkaksin veel natuke sarnasel teemal – nimelt teeme juttu toidulisanditest ning sellest, kuidas erinevate lisandite abil oma tervise heaks veelgi rohkem ära teha saame. Erinevatest toidulisanditest ja nende tarbimisest räägitakse üsna palju, seda eriti praegusel perioodil, mil me organism ja immuunsüsteem vajab tavalisest pisut enam turgutust. Mille järgi aga toidulisandeid valida ning milliseid üldse tarbida? Miks on oluline, et toidulisandid oleksid lisaaineteta ning võimalikult puhta koostisega? Kas siis toidust ei saagi kõike vajalikku kätte, et tuleks veel lisandina miskit juurde tarbida?! Sellest ja kõigest muust kohe lähemalt ka räägime.

Kas ja miks toidulisandeid tarbida?

Loomulikult peaks tervislik toit olema me toidulaual esikohal ning värskete puu- ja köögiviljade, ürtide, vürtside ning puhta ning piisava vee tarbimise olulisust ei tohiks mingil juhul alahinnata. See kõik moodustab siiski kahtlemata lõviosa meie tervise alustalast. Küll aga on õiged toidulisandid tervisliku toidu kõrval tervise turgutamiseks suurepäraseks ning väga vajalikuks abimeheks ja seda mitmel põhjusel. Kahjuks peame tõdema, et tänapäeval, mil tarbitav toit, sealhulgas ka puu-ja köögiviljad, mis pole pärit mahepõllundusest ning kasvatatud keemiavabalt, ei ole enam nii toitainerikkad kui nad algupäraselt ja oma naturaalses keskkonnas kasvades on loodud olema. Sageli võime olla mõne vitaminiipuuduses ka siis, kui analüüsikohaselt on vitamiinivarud normis, seda seepärast, et keha ei suuda mingil põhjusel tarbitavast toidust piisavalt vajalikke toitaineid omastada. See kehtib näiteks B-12 vitamiini puhul, millest räägitakse tihti kui vitamiinist, mis on eriti oluline taimetoitlastele. Tegelikkuses on enesele teadmatagi B-12 vitamiini puuduses enamik inimkonnast, kuna ka loomsetest toiduainetest ei omasta me keha tegelikult piisaval hulgal B-12 vitamiini ning tihtipeale ei pruugi vitamiin imenduda kehas seal, kus vaja. Nii kesknärvisüsteem kui ka maks ning teised organid võivad sellegipoolest olla õiget tüüpi B-12 vitamiini puuduses. B-12 vitamiin vastutab kehas aga väga mitmete funktsioonide eest ning selle puudus annab endast märku tihtipeale just erinevate tervisemurede näol, mille puhul algselt ehk ei oskakski aimata, et tegu võib olla B-12 vitamiini defitsiidiga organismis.

Milliseid toidulisandeid tarbida ning kuidas oma organismi kaitsta?

Vitamiin B-12: Ideaalne B-12 toidulisand sisaldab nii metüülklobamiini kui ka adenosüülklobamiini. Kuna B-12 on me organismis igapäevaselt vastutav kümnete tuhandete funktsioonide eest (sh nt immuunsüsteemi toimimine, närvisüsteemi normaalne toimimine, energia tootmine jpt) , kasutab organism B12 vitamiinivarusid väga kiiresti just erinevate haigusseisundite esinemisel. Seepärast on eriti oluline, et B-12 vitamiinivarud kehas oleksid järjepidevalt täidetud. Lisandit valides on väga oluline jälgida, et see sisaldaks nii metüülklobamiini kui ka adenosüülklobamiini. Kuna metüülklobamiin ja adenosüülklobamiin on on ainsateks koensüümideks, mis on imetajate kudedes metaboolselt aktiivsed, on oluline jälgida, et tarvitatav B12 oleks justnimelt sellisel kujul sest sellises vormis B12 on me kehale hästi omastatav, aidates kaitsta me organismi erinevate kahjustuste ning viiruste eest. B-12 vitamiinil on oluline roll täita nii aju ja kesknärvisüsteemi toetamisel kui ka näiteks erinevate viirushaigustest põhjustatud sümptomitest taastumisel.

Kuidas ära tunda B-12 defitsiiti?

B-12 vitamiini puudus võib põhjustada:

  • kroonilist väsimust ja nõrkust;
  • liigese- ja lihasvalu, koormustaluvuse langust;
  • halvenenud keskendumisvõimet ja muid kognitiivseid probleeme;
  • meeleolu muutused, esineda võivad nii deperssioon, ärevus, närvilisus;
  • südame puperdamine, õhupuudus;
  • seedeetrakti probeemid nagu kõhukinnisus või kõhulahtisus, isutus;
  • pearinglust;
  • esineda võivad suuhaavandid või igemeteveritsus;
  • esineda võib kahvatu jume;
  • valulik keel;
  • jäsemete pakitsustunne, tuimus või koordinatsioonihäired;
  • jpt.
Minu kõigel lemmikut Vimergy B-12 vitamiin, mis hetkel otsas on 🙁

Tsinksulfaat: Tsink on parim vahend erinevate viirustega võitlemisel. Tsink toidab immuunsüsteemi ning tagab selle maksimaalse toimimise. Tsink on me tervise ja immuunsüsteemi olulisim kaitsemehhanism, suutes peletada eemale sissetungijad (erinevad patogeenid, viirused). Kui kehas on piisavalt tsinki, muudab see agressiivsed sissetungijad haavataks, aeglaseks ning laisaks, mis annab võimaluse immuunsüsteemil kiirelt reageerida, rünnates sissetungijat (nt viirust) ning see seljatada. Kui keha tsingivarud ei ole piisavad, võib pahalane tekitada rohkem kahju, rohkemate sümptomitega ning haigusseisundit oluliselt pikendada. Ka tsink on mineraal, mille puuduses kannatab tegelikult väga suur osa meist. Tsinki tuleks samuti tarbida järjepidevalt ning haigussümptomite esinemisel koguseid suurendada seni kuni sümptomid kaovad. Ka siinkohal on väga oluline silmas pidada, et tsingil ja tsingil on oluline erinevus ning tavalised apteegis müüdavad tsingitabletid ei ole samaväärsed puhta ja kvaliteetse vedelal kujul tsinksulfaadiga. Vedelal kujul tsinksulfaat on me organismile parima omastavusega. Tsinksulfaat on me tervise seisukohalt kriitilise tähtsusega, sest:

  • on kriitiliselt vajalik nii maksa tervise seisukohast kui ka erinevate autoimmuunsete seisundite, akne, neerupealiste probleemide, artriidi, ekseemi, vähi, psoriaasi, diabeedi, kõrgvererõhu, põletike, migreenide, Ebstein-Barri viiruse, vöötohatise, kilpnäärme probleemide, pärmseene jpm terviseprobleemide korral;
  • vedel tsinksulfaat tugevdab immuunsüsteemi ja valgevereliblesid, aidates neil haigusseisunditega võidelda;
  • tsinksulfaat on parim erinevate haigussümptomite ennetamiseks kui ka raviks (sh nt gripp ja külmetus)
  • tsink suudab võidelda mitmesuguste viirustega (sh Ebstein-Barr, vöötohatis, herpes simplex, tsütomegaloviirus jt;
  • tsink aitab eemale peletada kahjulikke mikroorganisme ning takistada neil maksa sattumist;
  • jpm.

Kassiküüs(Cat´s Claw): Kassiküüs on üks parimaid abimehi viiruste, kurguhaiguste, ärritunud soole sündroomi, migreenide, kõrvavalu, kuseteede infektsioonide, veepeetuse, kopsuinfektsioonide, SIBO jm korral. Kassiküüs on samuti väga efektiivne immuunsüsteemi tugevdaja, aidates organismil pahalased seljatada. Kassiküüs on saadaval nii tinktuuri, kapslite kui ka tee kujul. Parim on tarbida alkoholivaba tinktuuri, kuid samuti sobivad ka kapslid ning tee. Manustamisannused on erinevate vormide puhul aga erinevad.

L-lüsiin: L-lüsiin kahjustab viirusrakkude paljunemist organismis ning aitab vabaneda mitmetest haigussümptomites. L-lüsiini on kasulik tarbida nii profülaktika mõttes ennetavalt kuid ka probleemide esinemisel suuremate annustena.

Liposoomne C-vitamiin: C-vitamiin on immuunsüsteemi seisukohalt samuti ääretult oluline. C-vitamiin on antioksüdant, mis aitab võidelda haigustekitajatega mis on allergilised ja tundlikud c-vitamiini suhtes. C-vitamiin kaitseb me rakke oksüdatsiooniprotsesside eest ning põhjustab patogeenide lagunemist ja hajumist organismist. C-vitamiin tugevdab olulisel määral me organismi, muutes immuunsüsteemi haigustekitajate osas tugevamaks. C-vitamiini tasub võtta igapäevaselt ning haigussümptomite tekkides annuseid suurendada ning tarbida suuremaid annuseid kuni sümptomite kadumiseni. C-vitamiini puhul on oluline jälgida, et tegemist oleks liposoomses vormis oleva tootega. Liposoomne c-vitamiin tagab vitamiini jõudmise läbi vereringe otse rakkudesse, läbimata sealjuures seedeetrakti, mistõttu on see väga hea imendumisega ning vähendab oluliselt ka talumatust c-vitamiinile.

MEDITSIINIMEEDIUMI C-VITAMIINI ŠOKITERAAPIA esimeste külmetussümptomite esinemisel:

Täiskasvanutele: sega omavahel kokku kaks 500 milligrammise kõrgkvaliteetse c-vitamiini kapsli sisu, 1 tass sooja vett, 1 apelsini värskelt pressitud mahl ning 2tl (toor)mett, sega kõik hoolikalt omavahel kokku ning joo koheselt. Korda protseduuri iga 2 tunni tagant kogu ärkveloleku aja vältel.

Sipelgapuukoor: Sipelgapuukoore ekstrakt on looduslik antibiootikum, mis aitab elimineerida haigustekitajad (halvad bakterid ja viirused). Sipelgapuukoorel on antibakteriaalsed omadused, mis takistavad mikroorganismide paljunemist ja kasvu. Sipelgapuukoore viirusevastane aktiivsus on tingitud selle võimest alla surude fermentatiivseid protsessse, milleta viiruste paljunemine võimalik ei ole. Niisamuti toimib sipelgapuu koor seenhaiguste vastaselt, valuvaigistavalt ning immuunsüsteemi tugevdavalt. Sipelgapuu koor aitab terveneda järgmistel juhtudel:

  • külmetushaigused;
  • kopsuhaigused;
  • mao- ja kaksteistsõrmiksoole haavandid, gastriit jt;
  • erinevad põletikulised protsessid;
  • seenhaigused;
  • mononukleoos, rauapuudus aneemia jt;
  • liigesepõletikud;
  • nahahaigused (ekseem, psoriaas, dermatoos jt);
  • autoimmuunsed seisundid;
  • diabeet;
  • jpt.

Rohkem infot sipelgapuu koore kohta leiad SIIT.

Kurkumiin:Kurkumiin on kurkumis sisalduv aktiivaine, millel on tugev põletiku-, viiruste-, ning valuvaigistav toime. See on tugev antioksüdant, võideldes kahjulike vabade radikaalidega kehas. Kurkumiin tugevdab oluliselt immuunsüsteemi, aidates rakkudel osutada vastupanu patogeenidele.

Miks on toidulisandite kvaliteet väga oluline?

Toidulisandeid valides on äärmiselt oluline pöörata tähelepanu nende koostisele ning kaarega mööda käia nendest lisanditest mille koostisosade nimekiri on pikem kui lisandipurgi peal ruumi. Liiga sageli pistetakse lisandite hulka erinevaid säilitus- ja mahuaineid, suhkruasendajaid, lõhna-ja maitseaineid, sh “looduslikke” jmt, mis teevad pikas perspektiivis meile pigem kahju kui kasu. Seepärast tasub enne hoolikalt koostisosadega tutvuda ning eelistada võimalusel alati kõige puhtamat ning parima imenduvusega toodet.

Milliseid toidulisandeid ma ise tarbin?

Need, kes mind ka sotsiaalmeediavahendusel jälgivad, on ilmselt märganud, et olen tihtilugu näidanud siin-seal lisandeid, mida igapäevaselt tarbin. Lubasin juba mõni aeg tagasi kirjutada kõigest aga lähemalt. Tegelikult tarbim ma pea kõiki ülalmainitud lisandeid, lisaks võtan juurde ka D-vitamiinining tarbin erinevaid maitsetaimi ning taimeteesid nagu tüümian, piparmünt ja kummel ning maitsetaimedest rohkelt ka küüslauku ning ingverit.

Igapäevaselt tarbin tsinksulfaati, B-12 vitamiini, D-vitamiini, Bioaktiivset C-vitamiini, L-lüsiini, kassiküüne tinktuuri ning kurkumiini. Sipelgapuukoor on mul aga ka tihtilugu kodus olemas, et vajadusel kohe võtta oleks.

Kust kvaliteetseid toidulisandeid soetada?

Minu vaieldamatu lemmik on Vimergy: https://vimergy.com/ küll aga on nende lisandid küllaltki krõbeda hinnaga ning kuna need tulevad Ameerikast, siis lisaks mitme nädalasele ooteajale lisandub veel korralik saatmiskulu ning tollimaksud. Lisandid on aga kindlasti seda väärt, kui on vähegi võimalik veidi rohkem nendele kulutada.

Minu tagasihoidlik lisandite kogu. Pildilt puudub L-lüsiin.

Kasutatud allikad:

NB! Postituse ei ole sponsoreeritud ning välja toodud toidulisandite soovitused on siiralt minu enda kasutajakogemusele tuginedes, tuues esile lisandid, mida ma isiklikult kasutan ning viidates lehekülgedele kust neid tellin. 🙂

Kommentaarium on teile avatud! Andke julgelt märku mida teie teemast arvate ning kas ja milliseid lisandeid tarbite, kas ja kuidas on need aidanud teie enesetunnet parandada? Kas teile meeldivad sellelaadsed informatiivsed postitused või meeldiksid rohkem üldisemad teemad?

Jälgi mind ka mujal 🙂
error

Leave a Reply