Site Overlay

TOIDUD, MIS TERVENDAVAD

Praegusel ajal on E R I T I oluline tarbida maksimaalselt tervislikku ja toitaineterikast toitu, varustamaks oma keha vitamiinide ja mineraalidega ning tugevdada oma immuunsüsteemi nii palju kui võimalik. Millised toiduained oma menüüsse lisada, sellest kohe lähemalt.

Toidud, mis tervendavad

1.SELLERIMAHL- sellerimahl aitab tugevdada meie organismi, aidates väljutada kehast mürkaineid ning muid pahalasi, mis me organismi kahjustavad. Sellerimahla kasulikkusest saad lähemalt lugeda SELLEST POSTITUSEST.

2.KURGIMAHL – kurgimahl on väga toitainerikas, sisaldades A-, C-, ja K-vitamiini, magneesiumi, räni ja kaalium. See puhastab ning aitab erinevate seedeprobleemide korral nagu kõrvetised, ülihappesus, gastriit ning haavandid. Kurgimahl sisaldab elektrolüüte, mis suudavad viia toitaineid sügavale rakkudesse ja kudedesse, olles seeläbi palju efektiivsem kui tavaline vesi. Kurgimahl on ka üks parimaid loodulikke diureetikume, aidates väljutada jääkaineid. Sellel on suurepärased põletikuvastased omadused. Lisaks sisaldab kurgimahl palavikualandavaid ühendeid ning sobib joomiseks terve päeva vältel.

3.SIDRUNIVESI – Sidrunivesi on hea C- ja B-vitamiinide ning mineraalide allikas, sisaldades nii kaltsiumi kui ka magneesiumi. Sidrunivesi on suurepärane immuunsussüsteemi tugevdmiseks, keha aluseliseks muutmisel, kõrge vererõhu kontrollimiseks ning kehatemperatuuri reguleerimiseks. Sidrunivesi on eriti kasulik seedetraktile ja võib aidata leevendada kõhukinnisust, iiveldust ja isegi parasiite.

4.KÜÜSLAUK – küüslauk on üks maailma vanimaid ravimeid. Küüslauk on uskumatult tugev vürts, mis suudab ära hoida ning ravida mitmesuguseid haigusi. Selles on hämmastavalt palju vitamiine ja mineraale, sealhulgas C- ja B-6-vitamiini ning mineraale nagu seleen, kaltsium ja raud. Küüslauk sisaldab ka väga tugevaid antibiootilisi, seene-, vähi-ja viirusevastaseid omadusi. Üks toores purustatud küüslauguküüs on võrdväärne 100 000 ühiku penitssilliiniga. Küüslauk sisaldab ühendit nimega allitsiin, mis aitab alandada kolesterooli ja vererõhku. Lisaks on küüslauk väga hea abimees ka seedeetraktile ning lümisüsteemile, aidates toksiine kõrvaldada.

5.SPINAT JA TEISED ROHELISED LEHTKÖÖGIVILJAD – spinat ja teised lehtköögiviljad aitavad luua organismis aluselise keskkonna ja varustada keha vajalike mikrotoitainetega. Lisa spinatit näiteks smuutile või salati hulka, nii kindlustad, et sinu toidukord on veelgi täisväärtuslikum.

6.BANAAN – banaan on võimas viirusevastane toiduaine, millel on põletikuvastased toimeained. Banaanid varustavad me organismi vajaliku kaaliumi ning aminohapetega. Banaan väga mitmekülgne kaaslane – ta sobib imehästi nii smuutidesse, jäätise valmistamiseks kui ka niisama söömiseks. Imehea kombo moodustab banaan ka koos pähklivõi ja datlitega. 😉

7.METSMUSTIKAD – metsmustikad on suurima antioksüdantide sisaldusega viljad. Need imelised marjad aitavad väljutada kehast toksiine ja mürgiseid raskemetalle, olles tõeline supertoit.

8.VÄRSKE INGVER – ingver aitab soodustada seedimist ning tugevdab meie organismi, aidates ennetada ja ravida nohu, kurguvalu ja muid haugusseisuneid. Ingver sisaldab põletikuvastaseid ühendeid, toimides ka valuvaigistina. Ingver on üks tõhusamaid viise oma tervise ja immuunsõsteemi turgutamiseks. Hea viis ingveri tarbimiseks on valmistada näiteks ingverivett või juua ingverist valmistatud teed. Ingverivee valmistamiseks riivi jupp ingverit ning lase 15-20 minutit seisa. Seejärel kurna, lisa juurde lusikatäis mett ning värskelt pressitud sidrunimahla ning tarbi kohe või joo päeva jooksul.

9.TÜÜMIAN – tüümianist valmistatud teel on võimas bakterite ja viiruste hävitamise võime. See on paljude oluliste vitamiinide, nagu A-, E-, C-, K-, B-kompleksi ja folaadi vitamiinide allikas ning samuti on see ka üks parimaid kaltsiumi, raua, mangaani, seleeni ja kaaliumi allikaid. Tüümian sisaldab antiseptilisi, viirusevastaseid, antibakteriaalseid ja rögalahtistavaid omadusi, mis toetab tervenemist kogu kehas.

10.APELSIN – apelsinid sisaldavad suurel hulgal tervendavaid vitamiine, mineraale, antioksüdante ning fütotoitaineid. Neis on palju C-vitamiini, A-vitamiini, B-kompleksi vitamiine, folaati, beetakaroteeni, luteiini ja mineraale nagu kaltsium, magneesium, raud ja kaalium. Apelsinid aitavad hoida immuunsüsteem tugevana ning hoolitsevad ka hammaste luude eest, sisaldades hulgaliselt kaltsiumi. Apelsinid toimivad kehasisese antiseptikuna, omades võimet puhastada ja tugevdada kõiki kehas olevaid organeid.

11.KARTUL – kartul on üks tõeline väetoit, sisaldades suurel hulgalkasulikke toitaineid! Kartul on kõrge kaaliumisisaldusega ning rikas B6 vitamiini poolest, lisaks on kartul fantastiline aminohapete allikas, eelkõige bioaktiivse lüsiini poolest. Lüsiin on võimas relv nii vähkkasvajate kui ka erinevate viiruste ja bakterite vastu. Parim viis kartuli töötlemiseks on aurutamine kuna sel viisil säilivad kartulis sisaduvad toitained suurimal määral. Aurutatud kartulist saab hiljem valmistada näiteks kartulisalatit koos india pähkli majoneesiga, valmistada kartulipüreed või serveerida hoopis koos värske salatiga. Kartul koos lehtköögiviljadega moodustab eriti võimsa tervendava kombo! Kindlasti ei saa aga mainimata jätta ka ahjukartulit, sest koos värskete ürtide ja naturaalse tomatikastmega maitsevad ahjukartulid ju eriti hästi! 😉

12.KÖÖGIVILJA PULJONG – tervendavatest köögiviljadest, ürtidest ja vürtsidest keedetud kõrge toiteväärtusega võimas mineraalirikas vedelik on kehal kerge seedida ja sealt vajalikke toitaineid omastada. Tervendava puljongi keetmiseks sobivad hästi porgand, sibul, küüslauk, värske ingver ja kurkum, seller, seened, tomatid, tšilli, kartul ja vesi. Lisada võib ka mitmesuguseid värskeid või kuivatatud ürte nagu petersell, till või koriander.

Tervislikul toidul on me tervisele tegelikult palju suurem mõju ning tervendav toime kui ehk esialgu arvatagi oskame. Värsketest puu- ja köögiviljadest ning maitsetaimedest-ürtidest saadavad vitamiinid, mineraalid ja antioksüdandid on tõeliselt võimsad vahendid tervise turgutamiseks.

NB! Postituse sisus on tuginetud Meditsiinimeediumi informatsioonile ( https://www.medicalmedium.com/ )

Millised on sinu nipid immuunsuse tugevdamiseks? 🙂

Jälgi mind ka mujal 🙂
error

Leave a Reply