Site Overlay

8 NIPPI KUIDAS TERVISLIK TOITUMINE ENDA JAOKS MEELDIVAKS MUUTA

Kas kuulud sinagi inimeste hulka, kes annab igal aastal lubaduse hakata tervislikumaks, juua rohkem vett, liikuda rohkem ning luua endast parim versioon? Peagi hakkab aga õhin kaduma ning leiad end ikka ja jälle vanade tuttavate harjumuste juures tagasi olevat .. Kas tunned, et ei suuda pidevas informatsiooni külluses enam orienteeruda, ega teagi kust enam alustada? Tunned, et kõik see pidev seleamine tervisliku toitumise ümber ajab segadusse ning tahaksid teada kuidas uued harjumused oma elustiiliga sobivusse viia ning tasakaal leida? Kui tundsid end siin kirjelduses ära, siis ära muretse, oled sattunud täiesti õigesse kohta ning ma luban, et peale postituse lugemist tunned end juba kindlamalt! Kui aga oled enda jaoks juba sobivaima viisi leidnud, siis võid ikka lugeda, võib olla leiad mõne uue nipi kõrvataha panemiseks!

Jagan sulle 8 lihtsat nippi mille abil tervislik toitumine enda jaoks meeldivaks muuta:

1. Leia puu- ja köögiviljad mis sulle päriselt maitsevad. Kui Sa tunned, et brokoli ikka ei ole kohe üldse sinu teema, siis ära sunni end seda sööma pelgalt see tõttu, et see on väga tervislik, vaid leia need viljad, mida sööd meeleldi ning proovi neid natuke rohkem oma menüüsse lisada!

2. Tee ise maitsevett või limonaadi. Kui oled harjunud jooma magustatud karastusjooke, siis päevapealt nendest loobumine võib tunduda esialgu keerukas. Seepärast on hea nipp valmistada endale meelepärast maitsevett lisades kas tavalisele või gaseeritud veele värskeid apelsini, sidruni või laimilõike, külmutatud marju, piparmünti või värsket kurki. Kui oled aga eriline limonaadisõber on hea kastada naturaalset mahla (näiteks apelsini või õunamahl) ning segada see kokku gaseeritud veega, soovi korral võib juurde lisada ka näiteks natuke mett, sidrunimahla, jõhvikaid vms. Ja veel! Ka jääteed on ise imelihtne valmistada! Keeda valmis oma lemmikmaitseline tee, pigista juurde sidruni või apelsinimahla, lisa veidi mett ning lase jahtuda! 😉 Kindlasti leiad endale uue lemmiku! Mõnusa sidrunilimonaadi retsepti leiab näiteks siit blogist.

3. Püüa juua iga päev vähemalt üks värske smuuti või mahl. Värskendav puuviljane smuuti või värske mahl maitseb hästi, on toitev, supertervislik, rikastades sinu organismi korraliku annuse vitamiinidega ning vähendab isu ebatervislike snäkkide vastu. Kuidas nii, mõtled ehk? Kuna kõiksugused ebatervislikud snäkid isutavad meid tihtilugu just seetõttu, et kehas on mõnest vitamiinist/mineraalist/toitainest pisut vajaka jäänud, siis aitab vitamiinipomm smuuti või mahla näol keha toiainetega varustada ning ebatervislikud isud vähenevad. Lisaks on smuuti ja mahla kujul palju lihtsam tarbida erinevaid puu- ja köögivilju mis niisama süües võib olla ei maitsegi. Peotäis spinatit smuuti või mahla sees annab vaid ilusa erkrohelise värvitooni, kuid see-eest jääb smuutile alles puuviljane mekk ning murumaitset kartma ei pea! Samuti sobib mahla sisse lisada näiteks suvikõrvitsat ja värkset kurki, mis samuti on oma maitselt neutraalsed. Veel on super hea viis oma smuuti volüümikamaks ning toitainete rikkamaks muuta lisades sellele külmutatud lillkapsast või porgandi/bataadi kuubikuid.

4. Valmista oma lemmik “patueinest” tervislik alternatiiv. Enese liigne piiramine võib tekitada trotsi ning tunde justkui enam ei saakski miskit maitsvat nautida. Ometi ei pea see aga sugugi nii olema! Valmista ise oma lemmiktoidust tervislikum versioon ja naudi mõnuga! Mõnikord piisab vaid kui mõni klassikaline koostisosa välja vahetada ning polegi miskit keerulist. Ka siitsamast blogist leiad mõnusaid retsepte mida nautida, näiteks taimne pastasalat, kookosene šokolaadidessert või toorbatoonid. Lisaks on mul Sulle pakkuda üks tervislikum (mitte taimne) pitsa retseptike, mille leiad siit. Lase ainult fantaasial lennata ning mis peamine, ära sea end piiridesse vaid otsi hoopis vahvaid alternatiive! Kui oled aga nagu minagi valinud taimetoidu tee, siis annab ka taimede maailm tohutult võimalusi, ehk veel rohkemgi! 😉

5. Kokka koos pere ja/või sõpradega. Koos kokkamine on lõbus ja mis võiks olla vahvam kui koos pere või sõpradega üheskoos üks maitsev ja tervislik õhtusöök valmistada! Nii saad tervisliku toidu maailma ka neile tutvustada ning kes teab, ehk järgmine kooskokkamine toimub juba nende algatusel! 😉

6. Ammuta inspiratsiooni. Internetiavarused on täis imelisi retsepte, tasub vaid pisut ringi vaadata ning kindlasti leiad endale mõne uue lemmiku! Erinevad (toidu)blogid ning sotsiaalmeedia on selleks väga head! Lisaks jagavad erinevad tervise- ja toidublogijad peaaegu alati ka retseptide juurde väikeseid lugusid kuidas retsept sündis ning jagavad ka oma kogemusi, mis võib väga inspireerivalt mõjuda!

7. Kiida ennast! Ära ole enda vastu liialt karm! Ole uhke enda saavutuste üle ning kiida ennast. Kui oled söönud tüki šokolaadikooki või põske pistnud paar kolleegi poolt pakutud kommi, siis sellest pole midagi, sa oled ju ikkagi tubli! See, kui oled millegagi justkui “patustanud” ei muuda sind ebaõnnestunuks ega riku su seniseid ponnistusi. Jätka lihtsalt samas vaimus edasi ning ära jää nukrutsema. Oluline on see, mida pikas perspektiivis teed ja sööd, mõni kommike siin-seal ei riku seda! Kui oled aga tervenemise teel, siis on muidugi soovitav suhkrust ja kommidest pigem eemale hoida ning eelistada tervisesõbralikumaid variante näiteks toorbatoonide ja energiapallikeste näol. Kui aga siiski vahel libastud, ei ole sellest midagi. Peamine on endale pai teha ning teadvustada, et IGA sammuke tervislikuma elustiili poole loeb ning on lõppkokkuvõttes suur samm!

8. Proovi hoiduda koju maiustuste ostmisest. Kui tead et kodus ei ole kapid šokolaadist punnis, on hulga kergem ka liigsest magusasöömisest võõrduda. Või kui oled hoopis soolaste snäkkide fänn, siis hoidu koju kartulikrõpsude või muude snäkkide ostmisest. Nii säästad nii end kui ka oma rahakotti, sest mõtle kui palju raha võid kuu lõpuks kokku hoida selle arvelt kui kõik snäkid ja maiustused ostmata jäävad! Ja usu mind, kui snäkiisu kimbutab, kuid parasjagu pole kodus kohe miskit käepärast haarata, oled suurema tõenäosusega valmis ise miskit tervislikumat valmistama!

Nüüd ei ole enam muud kui asuda tegutsema! Puuviljad blenderisse ja smuutitama!

Jälgi mind ka mujal 🙂
error

Leave a Reply