TOIT JA TERVIS | TOIT JA TERVIS

POLE AEGA ET SÜÜA TEHA? JAGAN SULLE 10 KIIRET JA TERVISLIKKU IDEED!

veebruar 25, 2019

Liiiiga tihti kuulen ma inimesi kurtmas, et pole aega või võimalust süüa teha. Küll on tööpäevad pikad, elutempo nii kiire, pliit läks katki, reisitakse tihi kas siis tööasjus või niisama jne jne jne. Tegelikult võiks seda listi loetleda pea lõpmatult.

Alguses ma mõtlesin endamisi, et mis vabandused need siis õigupoolest on kui variante tervislikuks kuid samas kiireks ampsuks on niiiii palju, et kahe käe sõrmedest jääb kokkulugemisel lausa puudu?! Siis ma aga taipasin, et alguses võib see kõik tõepoolest segadust tekitada. Seepärast mõtlesingi panna siia kirja 10 tervislikku, kuid samas kiiret ja lihtsat snäkiideed nendeks puhkudeks kui tõepoolest aega napib, söögitegemise võimalused on piiratud, või ei jaksa lihtsalt köögis vaaritada! Sest olgem ausad, kes meist ei sooviks aeg-ajalt lihstalt jalgu seinale visata ning kiirelt midagi põske pista? Kuid see kiire ja lihtne ei peaks olema miskit ebatervislikku kui tervislikke ja maitsvaid valikuid on me ümber niivõrd palju! 🙂

10 kiiret ja lihtsat snäkiideed:

1)Puuviljad koos pähklite/seemnetega – haara poeletilt ja pista kohe nahka! Puuvili on soovitav muidugi enne söömist puhtaks pesta! Värskete puuviljade asemel sobib kiireks snäkiks ka peotäis kuivatatud puuvilju, kuid tasub silmaspidada, et kuivatatud puuviljadega on kerge suur kogus kaloreid tarbida, mistõttu ei maksaks nendega ülemäära hoogu sattuda!

2) Kodujuust koos marjadega– imehea ja kiire lahendus piimatoodete tarbijatele.

3) Maisi- ja riisigaletid – Neid leidub peaaegu igas poes ning neid annab kombineerida nii paljude erinevate asjadega! Lisa juurde näiteks paar singiviilu, juustu, tuunikala, hummust, pasteeti või miskit muud meelepärast.

4) Leib ja sink – kiire, lihtne, toitev! Ampsa juurde kirsstomateid või porgandit, lõika juurde värsket kurki või lisa juurde salatileht ning ongi tervislik eine valmis minutitega! Muidugi ei pea siinkohal sama asi paika saiaga! Eelistatult tuleks valida siiski kiudainerikas täisteraleib ja näiteks valgurikas fileesink, kana, veise või sealihast. Kõrge rasvasisalduse ja pika E-ainete nimekirjaga lastevorstid oleks hea poelettidele jätte! 🙂 Leiva asemele sobivad imehästi ka maisi- ja riisigaletid!

5) Toorbatoonid – haara poeletilt või valmista ise kodus suurem kogus valmis, siis on koguaeg käepärast võtta.

6) Köögiviljad ja dip – lõika kurk, porgand, paprika, seller või muud meelepärased aedviljad pulkadeks, sega kokku või haara poeletilt mõni valgurikkam ja rasvavaesem dipikaste ning ongi ideaalne kõhutäide olemas.

7) Avokaado näkilevaga – mõnus ja kiire amps. Avokaadot valides jälgi aga hoolikalt, et see oleks ikka piisavalt küps, sest toores avokaade pole just parim maitseelamus, küpsena on ta see-eest aga ülimalt maitsev!

8) Tuunikala!- Valgurikas ning sobib hästi nii salatisse kui ka riisigaleti või leiva peale.

9) Kuivatatud lihasnäkid ja keedumuna – nt kuivatatud broilerifileeribad Tallegilt on valgurikkad, maitsvad ning mugav kohe otse pakist põske pista kui nälg näpistab. Muna puhul on hea need varem valmis keeta ning siis mõned külmikus hoida, et siis kohe kiirelt võtta oleks. Muna säilib päris hästi ning seda on mugav nii karbiga kaasa pakkida kui ka näiteks üks mõnus salat juurde valmistada või võileivale viilutada.

10) Kiirpudrud – poelettidelt võib leida nii klassikalisi kaerahelbeputrusid kui ka näiteks kinoad ja tatart erinevate lisanditega. Kuum vesi peale ja paari minutiga on küllaltki tervislik kõhutäis olemas. Kiirputrude puhul tasuks aga tähelepanu pöörata kindlasti koostisele, et seal ei oleks ülemäära palju lisatud suhkurt või muid lisaaineid ja rasvu. Mida suurem tooraine % seda kasulikum see ka on.

Millised on teie lemmikud snäkid kiireteks hetkedeks? 😉

Jälgi mind ka mujal 🙂
error

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga