Muu | Retseptid

TERVISLIKUD HIRSIPANNUKAD

oktoober 15, 2018

Kes meist ei armastaks pannkooke? Mina igatahes kuulun küll pannkookide fännide hulka! 😉 Pannkoogid on minu jaoks võtnud aga hoopis uue tähenduse alates ajast, mil otsustasin hakata katsetama klassikalisest pannkookide versioonist teistsuguseid pannkooke. Enamik minu pannkoogi retseptidest on suhkruvabad ning alati 100% nisujahu vabad. Nii ka seekordsed kuldkollased suussulavad hirsipannukad.

Ma olen valmistanud pannkooke kaerast, odrast, kohupiimast, keefirist ja banaanist and the list goes on .. hirsini polnud ma aga varem jõudnud, kuniks ühe hommikuni kui hirsiputru keetsin. Saanud oma pudru valmis, mõtlesin, et mis oleks kui viskaks sekka ka paar muna, näpuotsaga soola ja steviat ning küpsetaks hoopis pannukaid? Mõeldud tehtud!

Sööma asudes ei saanud ma üldse aru miks ma varem neid teinud polnud, sest lisaks sellele, et neid on nii imelihtne valmistada, on need ka niiii-iii-iii maitsvad ja tõepoolest ma ei valeta, kui ütlen, et ka täiesti suussulavad.

Ja siin ma nüüd olen, et jagada ka teiega seda imelihtsat ja tervislikku retsepti, mis paitaks teie maitsemeeli ning oleks tervislikuks kõhutäieks! 😉

Mis on hirss ja milles seisneb selle kasulikkus?

Hirss kuulub vanimate kultiveeritud teraviljade hulka, mille liigid pärinevad peamiselt Aafrikast ja Aasiast. Harilikku hirssi on Hiinasvteraviljana kultiveeritud ligi 10 000 aastat.

Hirss on tähtis energia-, valgu-, vitamiinide ja toiteelementide allikas. Hirss kasvab hästi seal, kus muud teraviljad kasvaksid halvasti ebasoodsate kliimatingimuste tõttu, sh vähese kasteveega paikades. Hirssi kasvatavad sageli väikefarmerid, kel pole vahendeid väetiste muretsemiseks ning nende kasvatatud hirss ei jõua sageli ei maailma- ega kohalikule turule.

Hirssi kasvatatakse eelkõige toidu- ja söödateraviljana. Teristest keedetakse peamiselt putru, valmistatakse jahu ja helbeid või need söödetakse koduloomadele ja -lindudele.

Aga mis siin ikka rohkem pikemalt jutustada, asume pannukaid valmistama! 

 

VAJA LÄHEB: 

kogus ühele:

50g Loodusväe hirssi

2 väiksemat (või keskmise suurusega) muna

maitse järgi soola ja steviat

soovi korral praadimiseks veidi Loodusväe kookosõli

Serveerimiseks marju, puuvilju või muud meelepärast

VALMISTAMINE: 

Keeda hirss veega pudruks ning maitsesta soola ja steviaga. Lase pudrul veidi jahtuda ning sega sisse munad. Kuumuta pann ning küpseta pisikesed lusikapannkoogid. Serveeri meelepärasega ja naudi! 😉

 

 

Jälgi mind ka mujal 🙂

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga