Uncategorized

SISULOOME KUI ELUKUTSE – PROMOTY TÖÖTUBA JA EBA 2018

juuni 18, 2018

Laupäeval, 16. juunil toimus Telliskivi Loomelinnakus Vabalaval taaskordne Eesti Blogiauhindade jagamine, millele eelnes Promoty töötuba “Sisuloome kui elukutse”. Promoty tiim  koos blogija, sisulooja ja DJ Merili Mägi-ga viisid läbi seminari sisuoome teemal, jagades nippe ja rääkides laiemalt sisuloome telgitagustest.

Minu jaoks oli esmakordne käik blogiauhindadele ning mulle jättis üritus üldiselt hea mulje ning korralduslikule poolele oli kenasti rõhku pandud. Külastajatele pakuti suupisteid ja juua, istekohti oli piisavalt ning lavale oli mugav vaadata. On äärmiselt tore, et blogijaid sel viisil tunnustatakse! Samuti oli minu arvates kift teadusteatri show mis üritusele võimsa avapaugu andis.

Siinkohal aga pikemalt seekord ei peatuks ning räägiksin täpsemalt Promotyst ja sisuloomest.

MIS VÕI KES ON PROMOTY? 

Promoty on internetiettevõte kes tegeleb turundajate ja instagrami sisuloojate kokkuviimisega, aidates seeläbi turundajatel leida sobivaid inimesi tutvustamaks nende toodet ning teisalt avades uksed ka sisuloojate ees, andes neile võimaluse rohkemate ja suuremate võimalusteni. Samuti on sisuloojatel võimalus läbi Promoty ka päriselt raha teenida. Kuidas? Asi on imelihtsaks tehtud! Nimelt liitudes Promotyga on brändidel võimalus sisuloojale pakkumisi teha ning kui sisuloojale bränditoodang meeldib ning ta on nõus sellest oma instagramis postituse tegema, saab sisulooja postituse eest tasu vastavalt oma jälgijaskonna arvule ning kaasatusele. Teisisõnu, mida suurem jälgijaskond seda suurem tasu!

Hea uudis on see, et Promotys kasutaja loomiseks, ei ole vaja teha muud kui logida sisse oma instagrami kasutajaga ning ongi kõik!

Täpsemalt saad Promoty kohta lugeda SIIT.

Vabalaval toimunud Promoty töötuba oli kokku toonud suurel hulgal noori, kes kõik huviga kuulasid ja nippe kõrvataha panid. Tegemist oli hästi mõnusa ja hubase atmosfääriga keskkonnaga. Mulle isiklikult väga meeldis, et ka osalejatele anti sõna ning sel viisil saadi kenasti mõtteid vahetada ja inspiratsiooni koguda. 

MIS ON SISULOOME JA KES ON SISULOOJA? 

Sisulooja võib olla tegelikult ükskõik kes, sõltumata soost, vanusest või nahavärvist. Küll aga on vaja üht – oma nišši ning sellele kindlaksjäämist, pühenduvust ja soovi sisuloomega tegeleda. Sisulooja on isik, kes kajastab näiteks instagrami vahendusel maailmaga pildi ja/või videomaterjali oma hobist, tööst, tootest, reisidest, lemmikloomadest või hoopis muust põnevast. Luues seeläbi  visuaalselt kvaliteetset sisu ning tekitades  jälgijates head emotsiooni ja usaldust.  Oluline on olla siiras, sõbralik ja alati iseendaks jääda. 

Tehes asja südame ja pühenduvusega, märkavad seda ka teised ning peagi võid hakata saama pakkumis vahvatelt brändidelt. Mis jäi mulle Promoty seminarilt kõrvu kõlama, oli see, et iga sisulooja on justkui omaenda väike meediaettevõte ning vastavalt sellele tuleks ka käituda, kui on soov tõsisemalt sisuloomega tegeleda. On oluline suhtuda endasse kui brändi ning mitte minna ahneks ja kõige pakutavaga kaasa. On oluline säilita oma isikupära ning jääda oma temaatikasse.

Näiteks tervise või sporditeemaline sisulooja kaotaks usalduse kohe kui hakkaks spordiriiete vahel promoma uusi kartulikrõpse. Seda seetõttu, et spordiblogija jälgijaskond koosneb tõenäoliselt suurel osal just trennihuvilistest, kes ei soovi oma toidulauale kartulikrõpse. Siinkohal on mõte on aga hoopis selles, et kui on soov  saavutada sisuloome alal edu, ei tohiks seada endale eesmärgiks kohe nüüd ja praegu suurt raha teenima hakata, vaid näha asja suures pildis. Mõelda läbi oma strateegia, teha endale 100% kindlalt selgeks kes sa oled ja millega sa tegeled. Teades oma väärtust teha õigeid valikuid ning jääda truuks oma tõekspidamistele. Isikupära on alati äärmiselt oluline mistahes alal!

KUIDAS ALUSTADA? 

Oled juba varasemalt mõelnud sisuloomega alustada, kuid pole sellega siiani algust teinud? Nüüd on selleks aeg! Panen siia kirja punktid, mis võivad olla abiks ja kasuks sotsiaalmeedia maastikul imesid tegema hakata!

1. Otsusta mis on sinu nišš, mis on see teema, mida hakkad sotsiaalmeedia vahendusel kajastama. Pea meeles, et vali see miski, mis sind ka päriselt kõnetab! 

2. Tee seda vaid siis kui tunned, et seda päriselt tahad ning sind tõesti huvitab sotsiaalmeeda. Niisama feimi ja raha taga ajades ei tasu see end pikas perspektiivis ära!

3. Ole püsiv ja kannatlik! Iga hea asi võtab aega ning ära loobu kui kohe peale alustamist ägedaid pakkumisi uksest ja aknast sisse voolama ei hakka ning followere kohe sajaga sisse ei tule! 

4. Ära kunagi mine trikkide õnge ega osta followere! Tegelikkuses on need petuskeemid ning aja pikku hakkab sinu jälgijaskond ikkagi kahanema ning kuna tegemist pole n-ö päris jälgijatega, kellele sinu pakutud sisu päriselt korda läheks, siis ei laigi nad aktiivselt sinu postitusi ega aita sinu kasvamisele aktiivselt kaasa! 

5. Kvaliteet on võti!

6. Ole isikupärane!

7. Vaata ringi ja suhtle teistega, küsi nõu ja proovi uusi asju!

Loodan, et leiad siit postitusest mõnegi hea soovituse alustamaks ka ise sellega, millega ehk juba ammu algust teha oled soovinud!

Igaks juhuks mainin siia postituse lõppu veel, et tegemist ei ole mingilgi määral sponsoreeritud postitusega, vaid tegemist on minu isikliku arvamusega ning sooviga seda  jagada! 

 

 

 

 

 

Jälgi mind ka mujal 🙂

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga